poniedziałek, 1 czerwca 2015

Syrop z kwiatów bzu




Przeglądając ostatnio czasopisma o gotowaniu natknęłam się na syrop z bzu, który powiem wam zaintrygował mnie. No bo czy taki syrop może być dobry? No ale jak robi się syropy z owoców to pomyślałam czemu by nie spróbować. I wiecie co zrobiłam go wyszedł bardzo dobry. Syrop wyszedł bardzo słodki o przyjemnym zapachu. Pijąc go uświadomiłam sobie, że kiedyś coś takiego piłam. Na koniec moja rada: im intensywniejszy kolor płatków macie do dyspozycji, tym  bardziej nasycona będzie barwa syropu.


Składniki na 1,5 l syropu:
  • ok. 8 baldachów kwiatów bzu
  • 1 cytryna ze skórką
  • 750g cukru
  • 10g kwasku cytrynowego
  • duży słoik (aby w nim to wszystko umieścić)

Przygotowanie: 

1. Kwiatki bzu oczyścić, poobrywać z łodyżek i wsypać do słoika.
2. Cytrynę umyć i pokroić w plasterki i także włożyć do słoika na wsypane wcześniej kwiatki bzu.
3. Zagotować 1,5 litra wody, następnie dodać cukier i mieszać do jego rozpuszczenia. Pozostawić wodę z cukrem do przestudzenia.
4. Gdy woda będzie letnia dodać kwasek cytrynowy i wymieszać. Przygotowanym płynem zalać kwiaty i cytrynę i pozostawić pod przykryciem na 5 dni, aby syrop naciągnął.
5. Po 5 dniach syrop odcedzić, przelać do czystych buteleczek i dobrze zakręcić. *

* Taki syrop można przechowywać w lodówce do 4 tygodni. Trzeba tez pamiętać, żeby przed podaniem go dodać do niego wody, tak jak to się robi z innymi syropami.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz